Ponents

 

PONENTS CONFIRMATS

 

EMILIO DURO

MARIA GÓMEZ

CONCEPCIÓN CAMPOS

Directiva Público Profesional, Doctora en Derecho y Codirectora Red Localis, Presidenta Asociación Mujeres en el Sector Público

Doctora CM en Derecho y Lda en derecho por la USC, Máster en Derecho de las Administraciones e Instituciones Públicas (USC) y Especialista en Gestión Pública Local (FEMP), FHN, subescala de Secretaría, categoría Superior, Codirectora de Red Localis, Coordinadora del Observatorio de Transparencia y Community Manager de Administración Electrónica de la red InapSocial.

En la actualidad, Secretaria de Gobierno Local del Ayuntamiento de Vigo.

Profesora colaboradora de distintas instituciones, entre otras, OCDE, INAP, CEDDET, EGAP, FEMP,FEGAMP, FIASEP, USC, UAB, UIMP, CEMCI, CNMC o ACM, miembro del Consejo Editorial de REGAP, Consejo Asesor Rev. Gabilex y Consejo Editorial de El Consultor, autora de múltiples publicaciones.

Especializada en gestión pública, innovación y transparencia, desde la Comisión de Modernización,Participación y Calidad FEMP, es una de las coordinadoras del GT de Transparencia, autor de la Ordenanza Tipo de Transparencia,revisión del Código de Gobierno Local y de la Ordenanza de Procedimiento Administrativo Electrónico
Linkedin

ALEXIS SERRA

Director de l’Oficina per a la Reforma Horària del Departament de la Presidència de la Generalitat de Catalunya

Alexis Serra és Diplomat en Ciències Empresarials (Universitat Autònoma de Barcelona), Postgrau en Negociació Col.lectiva i Relacions Laborals (Universitat de Barcelona), té un Màster de Direcció de Màrketing i Comunicació (Universitat Oberta de Catalunya) i un Postgrau en gestió gerencial local. Funció directiva (Universitat Rovira i Virgili).

Ha centrat la seva activitat professional en la gerència de diferents organitzacions vinculades amb el treball autònom i en la defensa de les polítiques socials, d’igualtat i en favor de la coresponsabilitat.

Des del gener de 2013 ha estat al capdavant dels Gabinets de la consellera Neus Munté (Benestar Social i Família, Vicepresidència, Presidència i Portaveu) i Jordi Turull (Presidència).

Va participar, en la consecució del Pacte per a la Reforma Horària, l’estiu de 2017 i ha estat col·laborador com consultor en usos del temps.

Té el repte de coordinar l’acció de Govern pel que fa a reforma horària i usos del temps a través de l’Oficina per a la Reforma Horària.

Linkedin

ARTUR SERRA

Director adjunt del centre de recerca i2cat.
Responsable de Innovació Socials dins la Xarxa Europea de Living Labs (EnoLL).

Artur Serra és doctor en Antropologia (Universitat de Barcelona). Va desenvolupar el seu treball de camp etnogràfic a l’Escola d’Informàtica de la Universitat Carnegie Mellon, on va conèixer a la comunitat intel·ligent artificial DARPA ia Internet als anys 90.

Des de llavors ha fundat diferents centres i laboratoris, com CANET, Centre d’Internet Applications i i2cat Foundation a Barcelona. També a mitjans dels anys 90 va començar a donar suport i estudiar xarxes comunitàries com Ravalnet, Nou Barris Net i CornellaNet a Barcelona. A partir d’aquesta experiència, va crear el Citilab, el primer laboratori ciutadà europeu inaugurat el 2007. Durant aquest temps, va unir la Xarxa Europea de Living Lab, creada a Hèlsinki el 2006, una organització global que va reunir més de 150 laboratoris de vida oberta principalment a Europa, però també a tot el món.

Artur Serra té una llarga experiència en treballar amb xarxes d’innovació impulsades per ciutadans a Europa, Canadà, Amèrica Llatina i la Mediterrània. Ha participat en nombrosos projectes europeus en l’àmbit de les tecnologies d’Internet, aplicant metodologies orientades a l’usuari. Actualment, és el responsable del Grup de Treball sobre Innovació Social i Living Labs, orientat a apoderar amb metodologies d’innovació social a la xarxa europea de living labs.

A Catalunya, al 2016-2017 va liderar el projecte Catlabs, un projecte de innovació social orientat a establir una aliança regional de les diferents famílies de «laboratoris» (living labs, fablabs, telecentres, science shops ..) com a part de l’Estratègia Regional d’Innovació. La hipòtesi treballat ha estat la posibilitat de generar un prototip de sistema d’innovació universal a Catalunya. En aquest moment lidera la proposta per constituir un Laboratori de Ciutadania Digitalper al disseny amb el Govern de la Generalitat i una comunitatd’experts d’una Carta de Drets i Deures Digitals a co-crear amb la ciutadania de Catalunya.

CARLES SALVADO

Professional del sentit comú, amb coneixements de tecnologia i experiència humana

1. FORMACIÓ ACADÈMICA

Titulat en Enginyeria Superior de Telecomunicació per l’ETSIT Barcelona, UPC (1989-1992)
PDD IESE (Programa de Desarrollo Directivo), Universidad de Navarra (2000-2001)

2. EXPERIÈNCIA LABORAL

Des de 1999 fins 2002, gerent a la Direcció de Compres y Logística de RETEVISIÓN
Des de 2002 fins març de 2005, director general de InfoJobs.net
Des de Març 2005 i actualment, cap del Servei de Telecomunicacions de la Generalitat de Catalunya

Professor dels màsters de ‘Gestió de les Telecomunicacions’ i ‘Telemàtica’ organitzats per l’ICT (Institut Català de Tecnologia), així com en el de ‘Direcció de les Telecomunicacions’ organitzat per l’IdEC (Institut d’Educació Contínua) de la Universitat Pompeu Fabra i del Màster de Gestió d’Empreses de Telecomunicació de La Salle Bonanova. Així mateix, professor de les Aules-Empresa de l’ETSET de Barcelona (UPC).

3. ALTRES

Fundació puntCAT. President desembre 2017 – present, en representació de l’associació ISOC.CAT. Vicepresident i Tresorer, abril 2017 – desembre 2017
Fundació I2Cat. Secretari del Patronat i Vicepresident Comissió Executiva, Gener de 2006 – present
AQPE – Agency for Qualification of Professional Engineers. Vocal Comitè d’Esquema de Certificació d’Enginyeria. juny de 2015 – present
Consell Assessor TIC, Secretari, octubre 2012 – desembre 2017
Telecos.cat – Associació Catalana d’Enginyers de Telecomunicació. Degà. Gener 2003 – maig 2005. Vice-secretari gener 2012 – desembre 2015
Programa Serveis Consorciats TIC Sistema Acadèmic de Catalunya. Setembre 2011 – desembre 2013
Linkedin

FERRAN FARRIOL

Cap de Servei de Govern Obert del Consorci AOC

Després d’uns anys com a servidor públic al món local, des de mitjans de 2008 treballo a l’AOC amb una idea molt clara: ajudar a disposar de governs més àgils, lògics i col.laboratius.

Actualment, i com a Cap de Servei de Govern Obert, centro els meus esforços en definir, evolucionar i gestionar diferents serveis de Govern Obert per a impulsar la transparència i la reutilització de dades (open-data). Un bon exemple n’és el Portal de Transparència utilitzat pel 95% d’ajuntaments catalans i globalment per més de 1.160 ens locals.
Participo activament a la Xarxa de Governs Transparents com a membre de les comissions tècniques designat per l’AOC.

Paral·lelament també m’encarrego d’evolucionar diferents serveis d’administració electrònica, amb la premissa de fer-los més àgils, mòbils, i sobretot més usables per a la ciutadania, com la futura versió del servei e-TRAM (solució de tramitació electrònica disponible a més de 900 municipis), o del servei FUE Local (per a fomentar procediments electrònics d’activitats per a obrir un negoci).
Linkedin

DANIEL CORTÉS

FORMACIÓN
Licenciado en Derecho por la Universitat Autònoma de Bellaterra.1996
Diplomatura de Postgrado en Gestión y Administració Local (UAB) 2014-15
Diplomatura de Postgrado en Litigación Pública (UAB) 2014-15
Máster en Gobierno Local (UAB 2015-2016)

DATOS PROFESIONALES
Consultor Comercial Administración Electrónica en la empresa ESPUBLICO SERVICIOS PARA LA ADMINISTRACIÓN PÚBLICA S.AAULOCE, desde el día 15 de diciembre de 2015.

Gerente de la empresa pública Serveis Ambientals del Vallès Oriental , SA desde el 3 de Mayo de 2012 al 15 de diciembre de 2015

Abogado en ejercicio número 1362 de l’ Ilustre Col’legi de Granollers desde el 17 de junio de 1999 al 30 de septiembre 2016 i professor en el mismo Colegio de derecho administrativo desde junio 2015.

OTROS DATOS COMPLEMENTARIOS:
• Certificado Profesional de Abogado del Turno de oficio 1996-1998
• Curso «La construcción de relaciones personales saludables».42 horas. 2.001
• Curso «Técnicas para educar la voz y hablar en público.16 horas
• Curso «El Trabajo en equipo» Servicio Formación de la Diputación de Barcelona.42 horas. 2002
• Certificado de Nivel Suficiencia 3 de Catalán 2010
• Nivel Elemental Inglés (A2.A) .PIMEC. 50 hores.2013
• Curso Procedimiento Administratiu.FMC.20 horas 2013
• Curso Sobre Transparencia en la contratación pública. FMC.20 horas 2014
• Curso de Power Point.Fundación Tripartita. 16 horas. 2.014

IGNASI OLIVA

Gerent de Grans Comptes de Gestiona (espublico) a Catalunya, Enginyer Tècnic de Sistemes per la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB – UPC) i cursant Màster en Tecnologies Blockchain – Distributed Ledger Technology (DLT).

Amb una trajectòria professional on uns dels principals objectius no és un altre que possibilitar que les noves tecnologies estiguin al servei de les persones, ja sigui des del món empresarial o des de les Administracions Públiques.

He tingut la sort de poder contribuir i impulsar projectes innovadors en el món de la Salut Pública com són el Sistema de la Recepta Electrònica (SIRE) i la Història Clínica Compartida a Catalunya (HC3) amb el CatSalut i el Departament de Salut. He estat Cap de la unitat de la gestió de la Qualitat i Gestor de projectes TIC a l’Agència Catalana de l’Aigua (DSI).

Sempre amb vocació de servei a les persones i a la comunitat, fet que em va portar a desenvolupar i participar en la gestió i assessorament de polítiques a l’Ajuntament de Barcelona en el àmbit territorial del Districte de Nou Barris.

He treballat a companyies com Oracle, Telvent, Deloitte i Firma Professional que m’han permès participar i contribuir en processos d’assessorament estratègic, transformació digital i implementació de solucions d’Identitat Digital i solucions de signatura electrònica.
Linkedin

MARGA BONMATI

Directora gerent del Consorci AOC (Administració Oberta de Catalunya), enginyera Informàtica per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), més de vint anys treballant en l’administració pública des de l’àmbit de la tecnologia i la gestió.

En la seva trajectòria per l’ajuntament del Prat de Llobregat, UPC i Generalitat de Catalunya (departament de Justícia), ha viscut i impulsat la transformació digital de les administracions, apostant per la simplificació, la innovació i l’oferiment de serveis àgils, lògics i eficients per a la ciutadania i els treballadors públics.

MARIO ALGUACIL

Licenciado en Informática por la UPC y Master en Dirección Pública por ESADE (EMPA)

Funcionario de la Administración Local desarrollando cargos de dirección de Organización, Gerencia, Tecnologías y Gestión del Conocimiento, Sociedad de la Información y Oficina del Presupuesto, además de proyectos relacionados con las telecomunicaciones, banda ancha, alfabetización digital o, mas recientemente, dirigiendo una Oficina de Intervención Integral en el territorio.

He sido miembro de diferentes comisiones relacionadas con la sociedad de la Información y la modernización en el mundo local: Localret, Diputación de Barcelona y Federación Española de Municipios y Provincias
.Ponente invitado en diversos masters, postgrados y jornadas de administración electrónica, tecnologías, gestión del conocimiento y gestión documental, en Cataluña y el resto del Estado español.

Asesor experto en proyectos de impulso de la sociedad de la información y del conocimiento, en diversos municipios de Cataluña

Miembro del comité de organización del Congreso Nacional de Interoperabilidad y Seguridad
Linkedin

MANEL RAMAL

DANIEL PRIETO

Cap del Departament de Noves Tecnologies de l’Ajuntament de la Canonja.

IGNASI PÉREZ

Arquitecto, máster de La Gran Escala (UPC) y Máster of Sciences MODIC (UPF).
En 2012 funda BIM Academy y crea junto al CAATEEB, el primer evento internacional de ámbito europeo sobre BIM, el European BIM Summit en 2015. Es su director de contenidos y es miembro de su Comité Estratégico, lo que le ha llevado a ser parte del Programa Ambassadors de la Catalunya Convention Bureau.

Dirige la formación BIM en distintas instituciones como el Colegio de Aparejadores, Arquitectos Técnicos e Ingenieros de Edificación de Barcelona, la Fundación Laboral de Catalunya, el Colegio de Ingenieros Técnicos de Obras Públicas de Catalunya… y es director del programa Global URBANTIC and Smart Cities de la École des Ingenieurs de la Ville de Paris-EIVP.
Ha sido consultor de implantaciones BIM en la Agència de l’Habitatge de Catalunya, Área Metropolitana de Barcelona, la Universidad de Burgos, Ajuntament de Sant Cugat del Vallès, Ajuntament de Barcelona a través del IMI-Institut Municipal d’Informàtica, Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, Ajuntamnet de Santa Coloma de Gramanet, Ajuntament de Badalona, Diputación de Barcelona, etc.

Miembro de buildingSMART Spanish Chapter, esFAB, GUBIMCAT, Iniciativa Barcelona Open Data…, colaborador y consultor de la ACP-Agencia de Certificación Profesional de la Edificación y la Arquitectura, GBCe-Green Building Council España, Estrategia Nacional BIM esBIM (donde dirige el Grupo de Trabajo Internacional), es miembro del Comité de Coordinación CCF-Comissió Construir Futur del ITeC-Institut Tecnològic de la Construcció de Catalunya, i autor del Llibre Blanc del BIM para la Generalitat de Catalunya.

Participa con Pye (Londres, UK) en el estudio sobre “Change of Building skills and profiles” en 2016, con KYU Lab Associés (Paris, Francia) en el estudio “Benchmark on foreign educational initiatives towards BIM training” en 2017, para el Plan Transition Numérique dans le Bâtiment-PTNB, etc.

Experto en la implantación de la Agenda Digital en Servicios Técnicos públicos, en la contratación con modelos colaborativos IPD y en la introducción de procesos BIM en instituciones públicas y empresas privadas.

YOLANDA LLORENS

Treballadora de l’Administració Pública des de l’any 2005, i actualment al capdavant del Departament d’Innovació, Modernització i Excel·lència Administrativa de l’Ajuntament de Mont-roig del Camp, creat l’any 2016 per l’impuls de la transformació digital, amb l’objectiu de digitalitzar i agilitzar la totalitat dels seus procediments, garantir a la ciutadania els seus drets digitals i modernitzar l’estructura administrativa interna. Responsable també de la transparència de l’ajuntament i l’accés a la informació pública.

“Crec fermament en el canvi, l’evolució de les persones i les organitzacions, i l’ús de les noves tecnologies com a eina per la millora contínua de l’Administració Pública.”

ISIDRE ROCA

Master Arquitecto por la ETSAB (1985-1992), arquitecto municipal del Ayuntamiento de Cunit des del año 2000.
Socio fundador de Estudi Grv arquitectes con el cual ha obtenido distintas menciones entre las que se destacan el premio Europan 5 por una intervención urbanística en Turku, finalista en las Bienales II i VI de arquitectura Alejandro de la Sota, premio 4ª BACC Bienal de arquitectura de las comarcas de Anoia, Bages, Berguedà i Osona y la Selección JAE, jóvenes arquitectos de España en 2008, entre otras distinciones.
Socio fundador de la ACPM, Asociación Catalana de Project Management del cual es vocal de formación. Impulsan la implantación de la metodología en distintos campos de proyectos entre los cuales la propia administración, tanto en procesos administrativos, la contratación, la construcción y la gestión de interesados.
Ha codirigido la quinta edición del Posgrado de Project Manager de la Escola Sert, con Jordi Teixido (Kion) y impartido diferentes sesiones como ponente o profesor en cursos y seminarios en distintos organismos.
Experto en urbanismo y gestión de proyectos ha desarrollado buena parte de su actividad en la Administración pública.

JAUME MARTÍNEZ

Jaume Martínez Aguiló (Palma de Mallorca, 1963) es Licenciado en Informática por la UAB, MBA por EADA y PADE por IESE.
Tiene más de 30 años de experiencia en la industria. Especializado en productos complejos y con alto nivel tecnológico. Ha sido el primer Consejero Delegado no familiar de las empresas Talleres Felipe Verdés y Comexi.

Miembro fundador del Cequip, clúster de maquinaria en Cataluña, y vicepresidente desde su fundación hasta el 2014.
Actualmente se dedica a asesorar consejos de administración, promueve la transformación digital y es autor y profesor del Master de Industria 4.0 en la UOC.
Es autor del libro Industria 4.0. La Transformación digital en la industria. Editorial UOC, 2019
jaume.martinez.aguilo@gmail.com

JOSE MORENO

Enginyer informàtic per la Universitat Pontificia de Salamanca, responsable de Desenvolupament de negoci de Fujitsu en productes de datacenter. Recolzant als clients i el canal de distribució en els processos de modernització i adaptació a les tecnologies innovadores que recolzen a ser més competitius

SANTI CASAS

CEO a Validate ID i dedicat a oferir solucions d’identitat digital segura que permetin eliminar l’ús del paper i millorar el treball d’equips i persones

La meves carrera professional compta amb diferents llocs de responsabilitat vinculats al sector TIC, entre els quals desataca la meva etapa com a director d’un dels primers ISPs espanyols (Ibernet, Telematica) i la meva experiència i factura electrònica (Doc On Time, ANCERT i Albalia Interactiva)

Especialitats: Identitat Digital, Firma Electrònica, Factura Electrònica, Administració Electrònica, Certificació Digital, DNI electrònic

XAVIER PRUNA

Tècnic Superior en Informàtica de Sistemes i CTO a ITGLOBAL des de l’any 2000 on realitza les tasques de lideratge del grup tècnic de l’empresa i la definició dels productes per a la creació de serveis que donen cos a tecnologies específiques per les diferents verticals on es fa focus dins de la companyia. També gestiona la recerca i el desenvolupament de les noves tecnologies per tal aplicar-les al negoci.

MONTSE MUÑOZ

Llicenciada en Direcció i Administració d’Empreses & MBA per Esade. Vinculada al sector de les telecomunicacions des de 1991. Participació i coordinació de nombrosos projectes vinculats a la millora de la seguretat de vehicles i persones a la via pública en municipis catalans i recintes amb accés públic com ports esportius, teatres, centres de conferències, etc.

ASCEN MORO

Linkedin

MERITXELL VARGAS

Linkedin

 

VOLS SER PATROCINADOR? Pots veure les bases i condicions per a la selecció d'empreses patrocinadores del IV CONGRÉS TECNOLÒGIC LOCALTIC CUNIT 2019.

Més informació